søndag 15. desember 2013

Så er tredje adventssøndag her.

Selv i mørketiden flyr dagene fort. Vi har allerede nådd 3 adventshelg, og det lakker mot jul.
 
Denne adventen har jeg viet mamma og pappa en del tid, og julegaver, med tilhørende styr, har jeg tatt aldeles rolig.
 
Synes denne travelheten vi mennesker befinner oss i, tar bort julens budskap.
 
I år har jeg brukt symaskinen, og de fleste gaver er hjemmelaget.
 
Jeg har vært ute i skogen og naturen. Der har jeg stort sett funnet det jeg trenger til pynt.
 
Skal man handle alt, faller mye av kreativiteten bort.
Det synes i alle fall jeg.
 
Har kjøpt enkle svibler, og hentet noen grankvister. Av dette lager jeg fine ting, og gravgårdsdekorasjoner.
 
Mose finnes det massevis av. Likedan kongler.
Så er det eikenøtter og mye mer der jeg er nå.
 
Har vandret lang tur i dag, og naturen gir mange inntrykk.
 
Mye fint, og rart, å dvele ved.
 
 
 
 
 
 
 
Naturens og skogens stjerneskudd.
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Helt enig med deg. Det er så mye å finne i naturen, faktisk så trenger en kanskje ikke å gå så langt, men rett utenfor døra di om man er heldig. Det er bare å bruke øynene og slippe fantasien løs.
    Ønsker deg en rolig og fin adventstid.

    SvarSlett