tirsdag 22. januar 2013

Fanger januarlyset og stemningen.


Januarmåneden, og det lyset vi har nå, kan gi mange overraskelser.
Jeg er ofte ute på tur, og har alltid min " beste venn" kameraet med.
Bildene har gitt meg mange gleder. Mye undring, og ydmykhet.
Jeg har øyeblikkene der når de skapes, når jeg ser de første gang. Så fanger jeg dem i søkeren, og så kan jeg se det ferdige resultatet, og glede meg .


Naturen gir rom for mye glede.
Den er fantastisk, den gir ro, skaper glede, oppmuntring. og ikke minst gode minner.




                Med fotoapparatet har man minnene foreviget.

På denne turen vandret jeg ved, og på en strand, og ved havet.

                                           Januardagen

                                    Januardagen er kald,
                                  men lyset er så vakkert.
                                   Det gir en indre glede,
                                   en glød til hver nerve,
                                          i min kropp.
                                    Den fyller mitt sinn,
                                            med håp,
                                        og ydmykhet.
                                     Lyset speiler seg,
                               solen kaster sine stråler,
                                           mot meg,
                                   og mot alt levende,
                                         Lyset er her,
                                  januardagen skinner,
                                       og den er min.

Anita Karin
22 januar 2013


                                          Så et lite dikt om kjærligheten.

                      Det kan være kjærligheten til mangt.

                   Jeg hadde bundet meg i ungdomstiden.
                 Årene gikk, men stadig var hun meg kjær,
                 inntil et streif av en fremmed kvinnes klær
                     lærte meg: Det er slutt for lenge siden.
       
                                                           Arnulf Øverland

2 kommentarer:

  1. Har sendt linken din til alle søsnene mine. Geir sier at han var og besøkte dere under restaureringen av huset. Da var pappa med også i 97-98?!
    Ingun

    SvarSlett
  2. Hei igjen.
    Nå må jeg ærlig innrømme at jeg ikke er helt sikker på om jeg var her da.
    I alle fall var det veldig synd, for jeg er nesten sikker på at jeg ikke har sett og møtt din far.
    Kan hende jeg tar feil.
    Skulle så gjerne ha møtt ham.
    Jeg har et "bilde i tankene" av besøkende her på Veneset.
    Må jo spørre Geir om jeg var tilstede den gangen.
    Jeg startet å restaurere 31 mars i 98, og jeg og barna flyttet inn 31 mars 99.
    Før det bodde jeg på Sleneset fra 85 til 31 mars 99.
    Er spent på om jeg virkelig har møtt din far likevel, og din bror Geir.

    Beste hilsen Anita Karin.

    SvarSlett